söndag, juni 20, 2010

Konvalescent

Min förkylning håller i sig. Tänkte att om jag var riktigt duktig, vilar, slutar att träna, sover och tänker positivt så kommer det att gå över. Men icke :-( Okej, jag är inte sängliggande längre men jag har nåt tungt i bröstet som håller mig borta från träningen och nu börjar det bli jobbigt. Inte bara jobbigt utan farligt. Jag kan inte kontrollera maten. Hmm, det där låter oxo farligt men det är inte alls så jag menar. Jag äter ALLTID mycket och bra. Men nu svullar jag. Och helt fel saker. Vet inte om det beror på att jag är deppig för att jag är sjuk eller för att träningen är mitt "nya" beroende och när det försvinner återfaller jag till mitt "gamla". Har fullkomligt tappat min riktning och jag vet inte hur jag ska komma på rätt spår igen. Det är svårt att ändra vanor och det krävs mycket jobb.

Fuskade lite i går dock :-) Jag beslutade (efter en hel pizza, cola, chips och choklad) att en promenad var nödvändig. Så 21.45 tog jag en hurtig promenad på 40 min i regnet. Känndes lite bättre efter det. Men hostan var värre i morse :-(

Det lustiga är att man tror att när man ska ändra en vana så är det bara den som räknas. Men det är helt fel. Jag har tex insett att om jag ska få bättre matvanor och sova bättre så måste jag sluta titta så mycket på TV. TVn gör att tiden går och jag stupar i säng (för sent) utan att förbereda morgondagen. Det innebär ingen matlåda och inga bra mellanmål med till jobbet. Så jag handlar nåt halv okej istället. TVn gör oxo att jag har ett behov av godis och skräp när jag tittar. Hmmm, sjuk eller inte men mitt TV tittande kan jag ändra på. Banda det som ska ses och inget slötittande i veckorna. Fr o m NU!!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar