söndag, augusti 30, 2009

Tjejmilen 2009

Jag sprang Tjemilen idag................... Sprang även förra året på en mycket bättre tid men i år kändes det bättre. Min tid idag blev tröttsamma 1,5 timme. Ett nederlag med tanke på att jag hade planerat att slå förra årets tid på 69 min. Och allt jag har att skylla på är slöhet. Jag la inte ner tillräckligt med tid för min träning det gångna året. Men skam den som ger sig :-)

Under loppet så kunde jag inte släppa tanken på att jag behövde skriva en träningsblogg. Kanske lite som motivering men även för att det kan vara kul att få redovisa öppet vad man åstadkommer (förutsatt att man faktiskt kommer någon vart). Om det blir en ny sväng längst Djurgården nästa år får vi se men jag är anmäld till Göteborgsvarvet den 22 maj (265 dagar kvar). Om jag ska orka kajka runt en halvmara om mindre än ett år så måste jag skärpa till mig. Så jag har några mål att passera innan jag åker till Gtbg.
1. Tappa några kilon. Ju mindre extra balast att släpa på desto bättre tid.
2. Konditionen måste upp (upp, upp, upp)
3. Nya skor skall inhandlas. De jag har funkar korta sträckor men ger mig blånaglar efter en halv mil.

Jag är nöjd med dagens prestation. Trött men nöjd. Vi hade ett strålande väder, lite varmt vissa sträckor men för det mesta mycket behagligt. Stämningen var på topp och alla var så glada. Det är härligt att uppleva drygt 20 000 kvinnor som är på G. Och trots min dåliga form så tog jag mig runt med lätthet. Lite mindre lustigt var det dock när jag blev passerad av en dam med vinterklädsel på som talade i mobilen samtidigt som hon sprang.

Planen för den kommande veckan är att lägga upp ett bra träningsschema. (Bianca är sjuk så att försöka hålla sig frisk är oxo en rätt bra plan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar