fredag, september 18, 2009

Motivationsbrist

Det har varit svårt senaste helgen och i början av veckan. Motivationen försvann och då inträder undantag. Och när undantagen kommer så infinner sig snabbt desperation, besvikelse, förnekelse och fler undantag. Jag ser INTE fram emot att ställa mig på vågen på lördag. Denna vecka får jag vara glad om jag står still.

Magsjukan i måndags var inte mer än en revolt från min mage. Verkar inte finnas några bacillusker i kistan utan snarare så att jag ätit något jag inte borde. Var obalanserad i tisdags, lätt illamående i onsdags och nu är den glad igen. Kan nog inte skylla min motivationsbrist på magen dock. Den kom redan innan.

Men det börjar se ljust ut igen. Och det är kanske detta som är meningen. Att jag ska falla några gånger och bevisa att jag kan resa mig upp och fortsätta istället för att bara ge upp. Så jag ska ta tag i maten igen under helgen. Måste planera bättre för att det inte ska finnas behov av sämre nödlösningar sent på kvällarna. Och jag ska banne mig ta dessa PWs som jag har lovat varje morgon som ger tillfälle. Man bränner ju så bra då.

Träningen har då stått still under några dagar men igår staratde min Yoga kurs igen. Helt underbart. kanske inte så mycket fysisk träning som mental men ååååå så underbart. Igår gjorde vi solhälsningen med mantra. Lite flummigt men häftigt. Yoga ger mig inre frid :-)

Och i morse hoppade jag upp på cykeln för att ta mig till jobbet. Trots att det är nästan 2 mil (17 km) och man måste duscha efter så är det en härlig tur. Solen skiner, åkrarna glittrar och cykelvägen är fantastisk (det märks att Uppsala är en cykelstad). Jag planerar att ta hojjen hem oxo. Lite musik i nya iPhonen, fredag eftermiddag, sol och lagom frisk vind i håret. Rena meditationen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar