fredag, september 11, 2009

PW

Höll mitt löfte och tog mig en PW (powerwalk) lite efter 7 imorse. Trots att jag var ledig och sängen var varm och go. Men det var skönt att komma igång :-) Valde att ta med hantlar i dag och det var inte så dumt. Om man ska få ut så mycket som möjligt av en PW så ska man svänga av bara tusan med armarna. Lite som om man gick med stavar. Men det känns ju urlöjligt att gå där och vifta som om man sprang väääääääldigt långsamt. Men hantlarna gjorde armrörelsen mer naturlig plus att det blir lite extra träning.

På fm blev det en sväng till Nickis. Inte träning precis men de som varit där med ett sockerpåtänt barn vet att det känns så. Skoj men jobbig :-)

Svininfluensan går på jobbet nu. 2 st har blivit sjuka och 2 andra misstänker jag även om det inte verkar tro det själva. Visar sig att den fasade svininfluensen inte är värre än en vanlig (även om inte de heller är en dans på rosor) så det vore väll inte så hemskt om man blev sjuk själv men jag skulle ju gärna slippa. Det sätter stopp för träningen, nya jobbet börjar om 2 veckor och jag vill att Bianca ska slippa. Så om det är ok för er andra så skippar jag även årets flunsa och jobbar vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar