torsdag, september 10, 2009

Skadad :-(

M spelade innebandy igår och skadade knät. Sjukskriven och eventuellt operation. Stackars liten.

Själv har jag det inte så illa. Har varit slö första halvan av veckan men ryckte upp mig idag med en PW på en timme. En positiv sak med Ms skada är att jag kan trycka in en PW varje morgon i de resterande 6,5 veckorna. Kommer sätta sprutt på min förbränning.
Dax för vägning igen på lördag. Jag vet att en hälsosam nedgång är stadig och långsam men jag kan inte låta bli att bli otålig. Jag vill ju bli av med det nu. Och eftersom jag gjort det förr så vet jag ju att det faktiskt kan rinna av mig om jag är duktig. Nu har det stått still i 2 veckor och endast (ja, jag vet att det är bra ändå) ett halvt kilo senaste veckan. Anar ej hur det blir på lördag. M säger att jag ser smalare ut. Men även om jag märker skillnad själv så ................. Nåja, det blir nog bra. Jag ska satsa på 1 kilo i veckan. Är jag missnöjd på lördag så kommer jag strama åt ytterligare. För mig är det viktigt att ta bort så mycket som möjligt under den återstående tiden för att kunna träna maximalt i nästa fas.

För att lyckas med vikten valde jag att gå med i GI-viktkoll på nätet. Tyvärr inte något jag kan rekommendera GI i all ära. Det funkar, man tappar ju kilon och jag tror på att välbalanserad GI kost är ett hälsosamt val att leva efter. Men sidan i säg är dålig. Översikten är otydlig och har du gjort fel val i balans av kost så varnar den bara att det är fel men visar inte vad som är fel så man lär sig inget till nästa gång. Bloggen är ur funktion. Mina inlägg sparas inte och det finns inga andra bloggar att läsa. Så man känner sig ensam och isolerad på sidan. Inget kamratstöd. Det enda positiva är receptbanken. Helt underbara recept som funkar i alla lägen.

Benmusklerna värker. Jag har strechat alldeles för dåligt och trädgårdsarbetet har verkligen slitit på mina lår. Sen misstänker jag att bristen på kolhydrater försvårar återhämtningen. Har strechat duktigt idag och behandlat sura vader med tigerbalsam. Sååååå skönt.

Imorgon blir det PW innan frukost och strech både innan och efter. Sen ska vaderna få smörj med ormsalva. Sen får vi se om jag lyckas trycka in nån mer träning. Får ju besök så det ska städas och plockas och handlas :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar