måndag, september 07, 2009

Sååå dumt!!

Jag har ända sedan min utbildning och senare karriär som massageterapeut hävdat att strech efter träning eller fysisk aktivitet är nödvändigt. Strechade jag efter Tjejmilen? ! Och nu är vaderna stumma. Strechade jag efter fredagsklättringen? ! Och nu kan jag inte använda fingrarna. Strechade jag efter helgens hårda trädgårdsarbete? ! Och nu kan jag inte sitta, stå, gå eller gå i trappor för mina hamstrings är 1 decimeter kortare. Är det så svårt att tillbringa några minuter med att sträcka ut de stackars pinade lemmarna? Så läxan för den gångna veckan är: STRECHA!

Veckan som var gick sådär. Jag uppfyllde inte alla träningspass men var ändå duktig och aktiv. Jag gick inte ner så mycket som jag ville men tappade 0,5 kilo vilket inte är dåligt alls. Och jag fuskade med lite födelsedagsfika trots att jag tror på INGA UNDANTAG men har i övrigt ätit väldigt bra.

Vecka 2
Mat denna vecka. Kylen är fylld men jag behöver en planering. Det fixas imorgon. Kommer att börja lägga till ytterligare lite kolhydrater. Efter 3 veckor helt utan och förra veckan med endast 1 frukt per dag så börjar hjärnan tröttna. Nu skall det tillföras bröd (dinkel eller surdeg) på morgonen.

Träningen
Måndag - Klättring (aj aj aj vad jag var trött i armarna idag)
Tisdag - PW på morgonen, Yoga på kvällen
Onsdag - 30 min Cross, Yoga
Torsdag - Vila, mjuk yoga
Fredag - 30 min Cross, Yoga
Lördag - PW med vikter, Yoga
Söndag - PW med vikter, Yoga

257 dagar kvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar