torsdag, december 20, 2012

Äntligen ledig.

Idag är det min första lediga dag och om pengarna räcker så dröjer det ett år innan jag börjar jobba igen. Känns lite overkligt.

Idag var också sista dagen min MVC-grupp träffades. Iallafall innan det börjar komma bebisar. Träffen innebar ju också undersökning av barnmorskan. Allt var bra. Min lilla "kanin" ligger med huvudet ner, viket jag är tacksam för, blodtrycket var bra och hjärtat slog fint. Tack och lov var det ingen vägning. Sist fick jag höfta när barnmorskan frågade vad jag vägde, tyvärr gissade jag inte helt fel. Jag ligger nu skrämmande nära 100 kg. Sista vägningen med min stora tjej så låg jag på 99 kg. Denna gång så passerar jag nog 3-siffrigt. Inte hela världen kanske men det känns ju lite trist ändå. Tungt för kroppen är det ju också. Men det blir väll bättre med lite arbete :-)

Tillbringat större delen av min första lediga dag i soffan. Inte så dumt faktiskt. Egentligen borde jag jul fixa lite men just nu vill jag bara slappa. Det får bli julbak och klappinslagning imorgon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar