torsdag, december 27, 2012

Vem har sparkat mig i det allra heligaste?

Det är annorlunda denna gång. På många vis antar jag men en stor skillnad är den förbannade foglossningen. Antar att det började kännas på riktigt redan runt v 15 och det har bara blivit värre. Gå är något jag undviker om jag kan och trappor har jag slutat med helt.


Nr 1 är det stora problemet. Det känns lite grann som att jag har fått en välriktad spark mitt i. 2:orna är något bättre men bara något. Har jag gått en liten bit så värker det hela vägen runt. Och på natten (när jag ligger ner och vill vända på mig) så är de nog värst.

Det slog mig att detta förmodligen inte släpper helt magiskt i samma stund som förlossningen är över. Så jag googlade. Google är en plåga lika väl som en tillgång. Det första jag hittade var forum där mammor pratade om rullstolar, steloperationer, förlamning, osv. Nu tillhör jag ju dem med något mer vanlig foglossning så jag sökte vidare. Det visar sig att det kan ta 3-6 mån innan symptomen är borta och man måste gå varligt fram för att inte förvärra det även efter förlossningen. Det innebär att jag kanske inte kan sätta fart så fort som jag tänkt mig. Nedslående insikt. Jag är ju redo nu!

Foglossning 1177

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar