måndag, december 17, 2012

Visuell framgång

Jag gillar visuella hjälpmedel och känner ju självklart behovet att kunna följa mina framtida framsteg tydligt med hjälp av tabeller och diagram. Det bästa är ju om någon annan har gjort dem åt en så allt man behöver göra är att fylla i värden och se utvecklingen. Därför använder jag mig av Funbeat som är ett fantastiskt bra träningsforum.

Men ibland vill man styra lite mera själv, kanske lägga till saker som inte finns färdigt. Så jag får försöka knyppla fram något bra i excel eller så.

Sen har vi ju bilder. Före och efter.
Ska lägga in en "före bild" redan nu tänkte jag. Men den känns ju mer rolig med 8 månaders mage snarare än relevant för mitt framtida hårda arbete. Den riktiga förebilden lär väll tas efter hemkomsten från BB. Och jag är osäker om den läggs upp på en gång eller om jag ska vänta tills jag har en första efter bild. Känns lite sådär att lägga upp bilder på sitt fladrande fläsk.

Och så måste man ju ha morötter. Belöningar för de små vinsterna för att motiveras hela vägen till den stora vinsten. Som fattig föräldraledig så kommer jag nog ha lite svårt att finansiera dem men jag ska göra mitt bästa. Klart man måste belönas för ett väl utfört arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar