lördag, december 01, 2012

Tjuvstartar lite

Varje månad vill jag ha satta mål. Nu är ju december inte en del av 2013 (än på ett tag iallafall) men jag tänkte ändå att "varför vänta när jag kan börja nu istället för sen?". Det är ju alla dessa sen som har fått mig dit jag är just nu. Så jag smygstartar lite smått. Väldigt smått visserligen för jag kan inte röra mig nämnvärt med foglossning, gravid kulan och allt för många extra kilon. Men jag kan börja få in rutinen med träning jag faktiskt kan utföra OCH desperat kommer behöva efter förlossningen. KNIP! Decembers träningstema är att börja knipa. Målet är att hitta musklerna, orka knipa och göra det regelbundet 3-4 ggr per dag.

Även viss ändring av det jag äter skall ske. Jag har som sagt ett stort sockermissbruk och det ska jag ta tag i. Jag tänker dock inte bli extrem så här precis innan jul. Och jag vet också hur dåligt jag brukar må när jag slutar med socker och det vill jag inte utsätta mig för i slutet av min graviditet. Alltså slutar jag inte helt nu men jag drar ner. All läsk ska bort och socker i te. Nu gäller vatten, mjölk, jos (max 1 glas till frukost), te och kaffe (nån liten kopp i veckan).

Jag tar ju inte i så jag spricker precis men jag startar iallafall. Högre växlar läggs i efter förlossningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar