lördag, december 22, 2012

"Pytt i pasta"

Det här är en snabb och ganska nyttig lunch jag brukar dra ihop ibland.
Precis som Pytt i panna så är det rester. Men man brukar ändå göra lika ändå.
Eftersom det oftast handlar om en snabb lunch bara till mig så är det för en person.

Jag kokar 1 port spaghetti (fullkorn) med salt och lite olivolja i vattnet.
Medan det kokar skär jag upp:
1 tomat
1/2 p fetaost
10-15 st oliver (gärna chilioliver)
1 port räkor (jag köper frysta räkor på lösvikt för de är godast tycker jag)
Glöm inte räkornas rom om det finns
Kapris

När pastan är klar häller jag upp den i en djup tallrik.
Häller ev på mer olivolja eller kanske nån vinegrette.
Sen häller jag över det jag skurit upp och blandar.
Snabbt, gott och nyttigt.

Men precis som en vanlig pytt kan man ju välja i princip vilken grönsak eller protein som helst. Bäst är ju om man kan rädda lite rester från kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar