fredag, december 28, 2012

Röjer i röra.

Det är mer än jag som ska förändras är det tänkt. Jag lever i ett kaos av prylar och har blivit mer och mer stressad över min hemmamiljö. Men när röran börjar sprida sig allt för mycket är det så svårt att veta var man skall börja. Men jag antar att gravid-hormonerna har triggat mitt behov av att boa och jag har nu satt igång en del projekt för att röja hemma.

Just nu är jag i full gång att tömma 2 st rum. En del saker packas bara undan i lådor men mycket skall säljas, skänkas eller kastas. När rummen sen är tomma så kommer det en målare som skall renovera båda rummen. Och när det är klart (hoppas på slutet av januari) så skall några få, väl valda saker tillbaka in igen. Det ena rummet är ju till vår nya familjemedlem. Det andra rummet är mitt hobby rum. Det har mest funkat som rörig förvaring och inte inspirerat mig till kreativitet på länge men målet är ju nu att jag ska kunna jobba lite där inne och om jag har ork och tid kanske även kunna tjäna lite extra pengar på det.

Så jag rensar för fullt och det är tungt med magen. Men det är å andra sidan den enda motion jag får just nu så det är ju bra. Har en låda med saker som skall upp på Tradera. Sen har jag ordnat en "skänka bort" fest för några vänner. De är som jag intresserade av att sy mm så det jag inte behåller i mitt rum skall de få ta vad de vill av. Förena nytta med nöje liksom. Skall bli väldigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar